Fito Luri publica aquest dijous "Diari de llambordes"

list En: Noticia En:

 "Diari de llambordes" és el vuitè àlbum del cantant reusenc

-L'autor s'endinsa en unes sonoritats més pop que habitualment

Diari de llambordes és el treball discogràfic més punyent de Fito Luri, un treball que s'havia de cuinar a foc lent cançó rere cançó a Grabaciones Silvestres, però que va veure tota la planificació desestructurada pel confinament i no només si parlem del procés de gravació quant a dates, sinó que també ha provocat un gir en el so final del disc.
La primera cançó que es va gravar a l'estudi fa cosa d'un any va ser "Terrats", una cançó amb un estil molt marcat per la trajectòria de l'artista però a on ja es deixava entreveure que la sonoritat canviava una mica, després amb el segon single, "Trampa mortal", ja es feia pales un canvi de rumb en la trajectòria musical de Fito Luri.
El confinament, lluny d'apagar les expectatives personals del músic, va servir per acabar de donar un altre tomb a la sonoritat del disc, així com les dues primeres cançons estan gravades amb bateria acústica, la resta de cançons del disc, per motius obvis, ja que no es va poder gravar una bateria acústica, es va produir a partir de patrons i loops rítmics que van donar un altre caire al resultat final. Un caire per altra banda encisador i vital, un gir de tres-cents seixanta graus on l'artista se sent més que còmode.
A partir d'aquí tot va canviar, el so global del disc ja no tenia res a veure amb el pensat un any abans, les circumstàncies i el sentiment per tot el que s'estava vivint i per com s'estava vivint van fer que "Diari de llambordes" fos el treball més emocional de Fito Luri.
Ha tornat als inicis dels inicis, quan formava part de grups com Om o Cafè París on el so dels teclats tenien un protagonisme important, amb guitarres molt més agressives, amb ritmes a negres àgils i contundents, amb patrons de baix treballats per buscar el groove necessari.
Diari de llambordes és un viatge vital al passat i present de Fito Luri, nou històries escrites de manera tendra per compensar una vida no tan tendre, un viatge per carrers i carrerons on encara ara es respira el que va viure fa molts anys.
Diari de Llambordes s'ha gestat entre Reus, Vilanova i la Geltrú, Terrassa i Manresa, per finalment acabar enregistrant-se a Grabaciones Silvestres (Moianès). Gravat i mesclat per Marc Parrot i assistit per Carolina Padró.





Fito Luri publica este jueves "Diari de llambordes"

Es el octavo álbum del cantante reusense

El autor se adentra en unas sonoridades más pop que habitualmente

Diari de Llambordes es el trabajo discográfico más punzante de Fito Luri, un trabajo que se tenía que cocinar a fuego lento canción tras canción en Grabaciones Silvestres, pero que vio toda la planificación desestructurada por el confinamiento y no sólo si hablamos del proceso de grabación en cuanto a fechas, sino que también ha provocado un giro en el sonido final del disco.

La primera canción que se grabó en el estudio hace cosa de un año fue "Azoteas", una canción con un estilo muy marcado por la trayectoria del artista pero donde ya se dejaba entrever que la sonoridad cambiaba un poco , luego con el segundo single, "Trampa mortal", ya se hacía palas un cambio de rumbo en la trayectoria musical de Fito Luri.

El confinamiento, lejos de apagar las expectativas personales del músico, sirvió para terminar de dar otro giro a la sonoridad del disco, así como las dos primeras canciones están grabadas con batería acústica, el resto de canciones del disco, por motivos obvios , ya que no se pudo grabar una batería acústica, se produjo a partir de patrones y loops rítmicos que dieron otro aire al resultado final. Un carácter por otro lado encantador y vital, un giro de trescientos sesenta grados donde el artista se siente más que cómodo.

A partir de ahí todo cambió, el sonido global del disco ya no tenía nada que ver con el pensado un año antes, las circunstancias y el sentimiento por todo lo que estaba viviendo y por cómo se estaba viviendo hicieron que "Diario de adoquines" fuera el trabajo más emocional de Fito Luri.

Ha vuelto a los inicios de los inicios, cuando formaba parte de grupos como Om o Café París donde el sonido de los teclados tenían un protagonismo importante, con guitarras mucho más agresivas, con ritmos negros ágiles y contundentes, con patrones de bajo trabajados para buscar el groove necesario.

Diari de Llambordes es un viaje vital al pasado y presente de Fito Luri, nueve historias escritas de manera tierna para compensar una vida no tan tierno, un viaje por las calles y callejones donde aún se respira el que vivió hace muchos años.

Diari de Liambordes ha gestado entre Reus, Vilanova y la Geltrú, Terrassa y Manresa, para finalmente terminar registrándose en Grabaciones Silvestres (Moianès). Grabado y mezclado por Marc Parrot y asistido por Carolina Padró.



Comentarios

Sin comentarios en este momento!

Deje su comentario

Domingo Lunes Martes Miércoles Jueves Viernes Sábado Enero Febrero Marzo Abril Mayo Junio Julio Agosto Septiembre Octubre Noviembre Diciembre

Nuevo registro de cuenta

¿Ya tienes una cuenta?
Entrar en vez O Restablecer la contraseña